TSC Irene is kampioen. De club uit Tegelen won zondag met speels gemak van het al gedegradeerde MMC Weert (8-0) en bleef daarmee achtervolgers DFO’20 en FC Oda nipt voor.
Alsof aanvoerder Sierd Janssen al wist dat hij de bal in de kruising ging draaien. Na ruim een uur spelen legde hij vanaf een meter of twintig aan voor een vrije trap. Boem, pats: 7-0. Eindelijk had de Tegelse aanvoerder zijn doelpunt te pakken in de kampioenswedstrijd. Breedlachend, met zijn armen uit elkaar en hoofdschuddend richting het publiek vierde de aanvaller zijn doelpunt. Enkele minuten later kreeg hij onder luid applaus zijn publiekswissel. „Dit is prachtig. Hier hebben we het hele jaar voor gestreden. Ik moet het nog even laten bezinken.”
Afscheid
Janssen voetbalde ruim tien jaar in het eerste elftal van Irene. Samen met Sten Jochijms neemt hij nu afscheid van het vaandelteam van de Tegelnaren. „Het voelt nu nog niet als een afscheid”, zei verdediger Jochijms. „Negen jaar geleden zijn Sierd en ik al eens kampioen geworden. Dat was een hoogtepunt en nu hebben we er weer eentje bij.” Lachend ging het tweetal vervolgens op zoek naar een alcoholische versnapering.
Via goals van Sven Denessen, Jitse Janssen, Idris Musa Bangura en Mohamed Essaid stond Irene zondag al voor rust op een 4-0 voorsprong tegen MMC Weert. Bangura (twee keer), Nuri Kojil en captain Janssen bepaalden de eindstand op 8-0. De Roermondse trainer Ricardo Wassenberg was in zijn nopjes met de titel. „Dit is fantastisch. Het meest voetballende team is kampioen geworden. En nu heb ik dorst.”
Flikflaks
Het slotakkoord van de middag was voor publiekslieveling Bangura. De aanvaller uit Sierra Leone trakteerde het publiek op een paar flikflaks, waarna hij dansend en zingend met zijn vrienden nog even feestvierde op het veld. TSC Irene degradeerde het afgelopen seizoen uit de derde klasse en keert dus weer razendsnel terug op dat niveau.
Door: Tim Cox
Bron: Dagblad de Limburger 17 mei 2026
